Trainingsbegeleiding marathon

Trainingsschema en begeleiding voor de marathon

Vanaf september begint het marathon najaarsseizoen weer. Met de grote buitenlandse wedstrijden als de marathon van Berlijn in september, de marathon van Chicago in oktober, de marathon van New York in november en de marathon van Valencia in december. In Nederland staan de marathon van Eindhoven en de Amsterdam marathon in oktober op het programma. Bij de beide Nederlandse marathons is er ook de optie om een halve marathon te lopen.

Trainen voor de marathon

Of het nu je eerste of je tiende marathon is, elke marathon blijft speciaal en vergt een goede voorbereiding. Zowel voor je gezondheid, de belastbaarheid van je lichaam en om een goede prestatie neer te zetten is het belangrijk om een goede voorbereiding te doen. Het volgen van een persoonlijk trainingsprogramma voor de marathon is belangrijk om de kans op blessures te verkleinen en fit aan de start te staan. 

Afhankelijk van je doelen, getraindheid en trainingsmogelijkheden is het verstandig om een persoonlijk trainingsplan voor je marathon te hebben. Een gevarieerd trainingsprogramma met duurlopen en verschillende intervalvormen in combinatie met een oefenprogramma zorgen voor de beste voorbereiding. Daarnaast moet er ook aandacht zijn voor andere factoren zoals: Slaap/ rust, voeding, materiaal, hardlooptechniek en krachttraining.

Begeleiding naar de marathon

Vanuit Het Looplab bieden we op maat gemaakte trainingsbegeleiding aan richting de (halve) marathon. Vanuit je hardloopervaring, trainingsmogelijkheden en doelen stippelen we een traject uit naar de (halve) marathon. Met wekelijkse feedback, aanpassingen van het programma waar nodig en verschillende tussendoelen zorgen we er vanuit Het Looplab voor dat je zo goed mogelijk aan de start komt. Daarnaast kijken we meer naar goede oefeningen en een voedingsplan voor de marathon. De kosten voor de begeleiding zijn €50,- per 4 weken. Kijk voor meer informatie op onze pagina over hardloopbegeleiding.

Aanvullende opties

Naast de persoonlijke begeleiding is de begeleiding uit te breiden met een Running check-up, techniekanalyse, lactaattest om je trainingszones goed te bepalen en/ of Voedingsbegeleiding van Het Voedingslab. Neem voor meer informatie of het plannen van de start van je trainingen contact op via het contactformulier.

trainingsbegeleiding marathon